11 Mart 2012 Pazar

SATININ KİRAZLI PATİĞİ AÇIKLAMASI




forumuzdaki üyemiz satı arkadaşımın bizler için açıkladığı ve desenini çizdiği patik,suzan arkadaşımızda bunu geliştirdi,ayrıca satı arkadaşımızn blogu yoktur ...

hiç bir yerde yayınlanmayan değil:))hobievimizde açıklamasını yaptığımız kirazlı tunus işi patikk budur gururla sunarım:))


sevgili arkadaşlarr bu bir iki gündürr malesefkii asla kabul edemeyeceğim karekterime ters gelen bazı olaylara şahit oldum ister istemez, bu patiğin açıklamasını geçen yıl hobievimizde ben yapmıştım ve model sahibi arkadaşımızında satı arkadaşımızında yardımlarını alarak, ama bakıyorum bu patiği her nekadarda olsa nasıl yaptığını tahmin edebildiğimiz bir hanım kendisinin facebook sayfasında ve bloğunda açıklamış ve hiç bir yerde yayınlanmamıştır gibi bir cümle sarfetmiş ne yazıkki, bu söz üzerine bloğumdada ve arkadaşlarımın bloglarındada bu patiğin açıklamasını yayınlama kararı aldık , biz kalkıpda bir modelin üstüne çöreklenmiyoruz bunu biz yaptık siz nasıl yaparsınız niye yaptınız demiyoruz, benim şahsım adına tek sıkıntım başka forumlara bir şekilde girip modelleri alıp götüren ve kendi yapmış gibi yayınlayan zihniyetle,amacımız paylaşmak yardımlaşmak değilmi ozaman neden yayınlıyoruz neden bu kadar emek veriyoruz her şeyden önce emeğe saygı ,emeğe saygıı

öyle ise buyrun canlarım bir kaç resimle değil bir dünya resimle sizlere bu güzel patiğin açıklamasını sunuyorum:))


-
evettt topuğumuzuda bu şekilde ördükten sonra patiğimiz bitti nihayet
işte böyle olur canlarım delikler oluşur ve birde bu patik tabanı siyahla yapılmış açık renkli bir iplikle ördüğünüz patikte daha net belli olur delikler ve hoş durmaz
şimdi böyle yapmasakta öbür türlü ilmeklerin arasından şişimizi sokarak eklesek ne olur değilmii


yine aynı şekilde şişimdeki ilmeği boş bırakıp hemen yanındaki ilmeğin içinden (zincir olan kısmın içine batmaya çalışın) şişden bıraktığım ilmeği içinden geçirerek yine aynı şekilde ikisini bir kesicem

ince tığla çıkardığım ilmeği yine şişime takıp yine iki ilmeği bir kesip sağ tarafa doğru yine ilerliyorum buradada yine aynı teknik


neden böyle yapıyorum önce onu açıklayayım yine sol taraftan eklemek için 11. ilmeği alırken ilmeğin arsından değilde zincir olan kısmın içinden tığı sokup ipliğimi çıkarıyorum bir sonraki resimleri dikkatlice inceleyin lütfen
Click this bar to view the small image.

şimdi burdan sonrasına dikkat arkadaşlar
buradaki eklemde tabiki aynı fakat bu kısımda ben yanımda ince uçlu bir tığ kullanıyorum işte resim

şimdi tabanına geldik arkadaşlar buradada belki aynı resimler olucak ama bir farkla,patiğimizin muntazam ve düzgün olması için çok önemli püf noktaları var şimdiki resimlerde bu önemli detayı sağolsun berradan öğrenmiştim, diyorum yaa ilk yaptığım patikleri bir görseydiniz berbattı tabanında çok zorluklar çekmiştim



arkadaşlar şişte hep 10 ilmek kalıcak artırmamaya dikkat edin

işte yavaş yavaş tabanımız oluyor
evett bir zincir çekerek aynı şekilde eklemeye devam ediyoruz

bu seferde sağ taraftaki hemen yanındaki ilmeğin arsından şişimizi takıp bıraktığımız ilmeği içinden çıkararak bir zincir çekiyoruz ve böylece her iki tarafıda ekleyerek patiğin tabanını örmeye devam ediyoruz

şişimizdeki ilmeği çıkartıyoruz

sağ tarafa geldik
10 ve 11. ilmeği bir kesiyoruz ve devam ederek sağ tarafa geliyoruz

hehh şimdi şişimizde 10 ilmek varmı hemen yan tarafından şu şekilde 11. ilmeğide alıyoruz sol taftaki yanındaki ilmeği yani
işte böyle 10 ilmeğimiz var şimdi


patiğin her iki yanınıda eşit bir şekilde sayarak burun kısmından ilmek çıkarıcaz ben her iki yandan ayyy yanlış olmasında 22 ilmek zannederim bıraktım burun kısmı içinde 10 ilmek çıkardım

şimdi arkadaşlar patiğimizin tabanını yapmadan önce burun kısmından ilmek çıkarıp tabanının örüceğimiz için ,toplu iğneyle gösterdiğim yerden her iki taraftanda eşit bir şekilde sıraları sayarak burun kısmına geliyoruz
işte patiğimizin ön kısmı bitti

üçüncü dilimide ördükten sonra patiğin öbür kenarına başlıyoruz
evett patiğin ön kısmının ikinci parçasınıda bitirdik


işte bir yakın resim daha

topladığımız ilmekler 26 ilmek olucak ,tekrar üst sıraya çıkıyoruz ve aynı işlemleri bir kere daha tekrarlıyoruz
bu şekilde toplaya toplaya gidicez

ilmekleri kestik şimdi kestiğimiz ilmekleri toplamaya geldi sıra ,alt sıranın sonundaki yine kestiğimiz iki ilmeği bir alıcaz canlarım buna dikkat edin tığla gösterdiğim yer öbür türlü tek katını alırsanız delik oluşur böyle alıcaz
arkadaşlar böylece her sıranın sonunda iki ilmeği bir kescez ve tam 9 ilmek kalana kadar bunu uygulucaz
arkadaşlar buradada patiğin önkısmının kiraz modelini koyucaz hani bir sıra siyah iple örmüştük yaa
bir üst sırada 2 siyah,2 beyaz,6 siyah,3 kırmızı ve 12 siyah şeklinde örülücek aslında bu son 12 siyah örüzceğimiz ilmekler 13 olması gerekiyor ama biz burada eksiltme yaparak 12 sıra siyahla bitiricez yani bu sırada 25 ilmek kalıcak ,bir sonraki resimde göstericem nasıl eksilttiğimizi burada sıranın sonundaki iki ilmek birlikte alınıcak ve kesilecek

bu kiraz modelini iki kere tekrarladıktan sonra yeşil yaprak modelide bittikten sonra
bir sıra düz siyah örüyoruz
bir üst sıradada kenarlarda 6 ilmek siyah ,2 ilmek beyaz,2 ilmek siyah şeklinde örüp tamamlıyoruz
bir üst sıraya geçerken yine 1 sıra siyah iple örüyoruz artık patiğin burun kısmına geldik böylece

şimdi üçüncü sırada modelimizi kurucaz alt yapısını yapıcaz ı7ır6
2 sıra siyah,2 sıra beyaz,12 sıra siyah,1 yeşil,5 siyah,2 beyaz,2 siyah şeklinde bu sırayı tamamlıcaz ve modeli resimdeki gibi kurucaz

evett şimdi gelelim açıklamalara öncelikle siyah ipimizle 26 zincir çekiyoruz ne çok sıkı ne çok gevşek olucak zincirimiz

iki sıra siyah iple örüyoruz

5 yorum:

Adsız dedi ki...

tsk ornek acıklama ıcin. Ama bu modelı yaptım 42 numara ayak ancak giyecek

Unknown dedi ki...

ewt benimde öyle modeli satı arkadaşımız çzmişti sagolsun ayagınız küçükse eger tek kirazla yapın

Adsız dedi ki...

Kaç numara şişle olucak acaba

Unknown dedi ki...

yanlış hatırlamıyorsam 3 numara şişle örmüştüm

Unknown dedi ki...

anlatım benim degil suzan hobiye aittir